När den 55:e Båtmässan stängde kunde arrangören sammanfatta ett event med glada miner.
– Trenden i år är tydlig, det finns en helt annan framtidstro och optimism i branschen. Nu vill och kan folk satsa mer på båt- och vattenliv igen, säger en nöjd mässansvarig Bengt Wallin. Inför årets mässa fanns en ovisshet efter ett antal motiga år för branschen. Men farhågorna kom på skam när man summerar årets Båtmässa. Flertalet utställare, såväl säljare av småbåtar, större båtar och tillbehör, berättar om en bra direktförsäljning på mässgolvet. En av dem är Tobias Rosén från West Gear som säljer Alumacraft, amerikanska aluminiumbåtar med inriktning mot sportfiske.
– Det är första gången vi är med på Båtmässan och det har vi verkligen inte ångrat. Vi hoppades på att kanske sälja en båt – resultatet blev tio sålda båtar. Vi är så klart jättenöjda!
Sportfiskedagen som anordnades mässans första söndag blev även den lyckad. Fiskejournalen bjöd då på uppskattad underhållning på stora scenen. Bland annat föreläste Gunnar Westrin och Martin Falklind.
Totalt hade Båtmässan 61 523 besökare, en ökning med 808 besökare jämfört med 2013.
Läs tidigare notiser om Båtmässan. Morgan Fihn
Publicerad: 12 February 2014
Av: Morgan Fihn
Logga in
Logga in för att ta del av unika erbjudandet, priser och mycket annat.
Skapa ett konto
Gå med i vår medlemsklubb får att ta del av extra rabatter på mänder av fiskeprylar, förhandstur till kampanjer och mycket mer. Helt kostnadsfritt!