Marinfirman Comstedt och CWC inleder ett samarbete. Det innebär att CWC ges möjlighet att sälja produkter från Humminbird, MinnKota och Cannon.
Comstedt har mest fokus på marinbutiker och båthandlare, medan CWC är en utpräglad sportfiskegrossist. Genom samarbetet kommer bådas produkter att få större spridning på marknaden.
– Sedan hösten 2009, när Jan Comstedt AB tog över agenturen av varumärkena Humminbird, MinnKota och Cannon på den svenska marknaden har en dialog funnit med CWC, säger Mats Comstedt.
Comstedt kommer även i fortsättningen att sköta distrubition, marknadsföring och service av produkterna, men får ytterligare en kanal ut till handlarna. CWC får möjlighet att bredda sitt sortiment, med marinelektronik, elmotorer och trollingutrustning.
Svenne Andersson
Publicerad: 24 February 2011
Av: Fiskejournalen
Logga in
Logga in för att ta del av unika erbjudandet, priser och mycket annat.
Skapa ett konto
Gå med i vår medlemsklubb får att ta del av extra rabatter på mänder av fiskeprylar, förhandstur till kampanjer och mycket mer. Helt kostnadsfritt!