Fram med skissblocken – nu står mycket ära och fina priser på spel! Tillsammans med Abu Garcia drar vi igång tävlingen där du kan bli designer av en egen vobbler. Och inte vilken vobbler som helst, du blir del av en lång och anrik historia. Vi söker dig som vill färgsätta den klassiska Hi-Lo-vobblern. " />
Annons
Designa tidernas fräckaste HI-LO | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

4 år sedan Sverige Mathias Arnham
Designa tidernas fräckaste Hi-Lo och vinn häftiga priser från Abu Garcia.
Designa tidernas fräckaste HI-LO

Fram med skissblocken – nu står mycket ära och fina priser på spel! Tillsammans med Abu Garcia drar vi igång tävlingen där du kan bli designer av en egen vobbler. Och inte vilken vobbler som helst, du blir del av en lång och anrik historia. Vi söker dig som vill färgsätta den klassiska Hi-Lo-vobblern.
Häftigt, tufft, snyggt, kul, naturtroget eller färgglatt? Nu kan du vara med och bestämma vilken färgdesign Fiskejournalens och ABU Garcias specialbete av klassiska HI-Lo ska ha.
Vår jury kommer att belöna de tio förslag som de tycker bäst om, och i potten ligger förstapriset och väntar. Om det blir du som lämnar in vinnarbidraget så blir det även du som får äran att se en kollektion med din färgdesign födas under 2017 i en exklusiv och begränsad upplaga. Läs mer om tävlingen, regler och prisbord HÄR!

Lycka till!

Relaterad nyhet från din region
15 timmar sedan Sverige Anders Lundin
En del av Shimanos svenska team, från vänster: Carl Sterner, Heikki Turunen, Juha Penttilä, Mats Lagerkvist, Adam Davies, Andreas Rasmussen och Jonathan Bjurstam.
Shimano satsar på fisket i Norden – tar över försäljning

Nästa år är det 100 år sedan varumärket Shimano grundades. Nu kommer beskedet att företaget etablerar sig på nordisk mark och även tar över försäljningen av Shimano fiske.

Snacket om Shimanos satsning i Norden har redan pågått ett tag, och för branschen är det alltså ingen större överraskning att det nu blir officiellt. Det handlar alltså om att Shimano Nordic tar över försäljningen av Shimano fiske i Norden, med bland annat målsättningen att erbjuda sina kunder ett större sortiment.

Ett nytt så kallat ”showroom” står redan klart i Uppsala, och en rad nya medarbetare har installerat sig. På det svenska kontoret finns Carl Sterner, säljchef för fiske i Norden; Jonathan Bjurstam, marknadskoordinator; Jesper Wedin, säljare; samt Mats Lagerkvist, kundsupport och innesälj, meddelar Shimano genom ett pressmeddelande.

Även på Shimanos lokala säljkontor i Norge, Finland och Danmark utökas teamen med nya kollegor med inriktning på fiske.
– Det tog förstås tid att hitta rätt personer, men snart är alla på plats. Samtliga har ju redan en gedigen fiskebakgrund, men vi längtar efter att få bekanta oss med branschen utifrån vår nya roll. Vi ser verkligen fram emot att få lära oss mer om kundernas förutsättningar och behov och tillsammans komma fram till rätt support för dem. Det är superviktigt för oss, säger Carl Sterner i pressmeddelandet.

Målet är också att ”den lokala närvaron kommer även att ha betydelse för marknadsföringen mot slutkonsument, där Shimano kan vara mer lyhörda och anpassningsbara för trender och efterfrågan – oavsett om det gäller produkter eller verksamhet”.

Du kanske även gillar detta