Att sätta beten är kostsamt för både plånbok och miljö. På marknaden finns det en hel del betesräddare men hur ofta har man tillgång till en sådan? Bloggaren Captain Quinn har lösningen på problemet - det enda du behöver är en petflaska. " /> Dragräddar-tipset alla måste kunna | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

4 år sedan Sverige Mathias Arnham
Captain Quinn har lösningen på bottennappet - kolla in filmen här nedan. (Ill. Captain Quinn)
Dragräddar-tipset alla måste kunna

Att sätta beten är kostsamt för både plånbok och miljö. På marknaden finns det en hel del betesräddare men hur ofta har man tillgång till en sådan? Bloggaren Captain Quinn har lösningen på problemet – det enda du behöver är en petflaska.
Fisketoken, komikern och bloggaren Captain Quinn underhåller och undervisar Youtube-besökarna med komiska videobloggar och användbara outdoor-tips. En av hans mest visade filmer är ”dragräddartricket” där han instruerar och visar hur man får loss ett bete som gått fast i ett strömmande vatten.

En av hans mest visade filmer är ”dragräddartricket” där han instruerar och visar hur man får loss ett bete som gått fast i ett strömmande vatten.

Det hela går ut på att du fyller en petflaska till hälften och fäster den på huvudlinan, när strömmen suger tag i flaskan och trycker ner den mot betet gör du ett resolut ryck och förhoppningsvis så lossnar betet. Kolla in filmen här nedan och besök captainquinn.com för fler smarta lösningar.

Relaterad nyhet från din region
14 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta