Rekordstart för fiskejournalen.se

Fiskejournalens webbredaktör Mathias Larsson är nöjd över att antalet besökare på webben ökar stadigt.

Fiskejournalens nyhetssajt har i snitt dubblat sina besökssiffror det sista året. Det gör den till Sveriges största sajt för sportfiskenyheter.
Mathias Larsson är webbredaktör på Fiskejournalen och han är nöjd med siffrorna.
– Ökningen beror till stor del på att vår sajt har blivit mobilanpassad, men vi jobbar också med innehållet på ett annat sätt. Större delen av redaktionen är engagerade i sajten, vi mäter och följer upp trafiken via live-rapporter och nya mätverktyg för sociala medier, vilket ger oss kunskap om hur vi ska presentera vårt innehåll så att läsarna gillar det.

I högsäsong har vi toppar på 25000 unika besökare och över 100000 sidvisningar.

Fiskejournalen tillhör det stora förlaget Aller Media och fick förra året det interna uppdraget att försöka dubbla trafiken. Webbredaktör Mathias Larsson var tveksam om det skulle lyckas, men det gjorde det.
– Förra veckan till exempel, som brukar vara en riktigt dålig vecka, hade vi 17 000 unika besökare. Det är en ökning med 163 procent mot förra året. Men i högsäsong kan vi ha toppar på 25 000 unika besökare och över 100 000 sidvisningar. Och detta är bara på nyhetssajten fiskejournalen.se. Vi räknar alltså inte in Sportfiskeforum i de siffrorna, säger webbredaktör Mathias Larsson.