[/caption] " /> Fiskexperter söks till TV-program | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

8 år sedan Sverige Morgan Fihn
Fiskexperter söks till TV-program

Vet du vilken fisk detta är? Då kanske du ska vara med i TV? (Foto: Bengt Olsson/Sportfiskarna)

Sportfiskarna:
Har du ett stort intresse och stor kunskap om fiskar? Produktionsbolaget Baluba Television söker lämpliga personer med en stor passion för just detta till ett nytt frågesports-/underhållningsprogram i en av de större TV- kanalerna.
Har du stor kunskap om fiskar och ett brinnande intresse för ämnet? Tycker människor i din omgivning att du är galet intresserad av ämnet? Skulle du vilja tävla med dina kunskaper? Då bör du söka till programmet!
Om ansökan:
Berätta om dig själv, om ditt intresse för fiskar och hur intresset grundlades och hur det har utvecklats. Berätta även vad som är just din specialitet, exempelvis om du kan väldigt mycket om fiskars biologi eller anatomi, levnadsmönster, kan du urskilja många arter, eller kan du extremt mycket om en viss art?

Du kan även höra av dig till Baluba om du har tips på andra personer som kan mycket om fiskar, eller om du vill veta mer för att se om programmet är något för dig.
Skicka ansökan till: quiz@baluba.se
Skriv, ”Fiskar” i ämnesraden.
Sista datum för ansökan är: 2012-09-14
Mer information:
08-528 11 04

Relaterad nyhet från din region
8 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta