Fler läser Fiskejournalen

Ett nytt nummer av Fiskejournalen står nu i butikshyllorna och det gläder allt fler. Fiskejournalen bryter den mörka trenden som Sveriges samlade tidskrifter brottats med under flera år. Enligt nya räckviddsmätningen från Orvesto ökar tidningens räckvidd under 2019.

Den 17 mars damp nya räckviddsmätningen från Orvesto ner i inkorgen. I denna får media, framför allt tryckt, sin räckvidd presenterad. Under de senaste åren har det inte varit någon större njutning för Sveriges samlade publicister att läsa sammanställningen då kurvan lutat åt fel håll. För Fiskejournalen är det tvärt om, som tryckt media har tidningen till skillnad från många andra tidskrifter ökat räckvidden under 2019. Fiskejournalens chefredaktör, Anders Holm, gläds åt de nya siffrorna:

För Fiskejournalen är det tvärt om, som tryckt media har tidningen till skillnad från många andra tidskrifter ökat räckvidden under 2019.

– Jättekul att Fiskejournalen ökar från 72 000 till 73 000 läsare. Det är ett kvitto på att vårt jobb med att hela tiden vässa tidningen och möta läsarnas önskemål lönar sig. Varje tidning som vi skapar vill vi ska vara den bästa som vi har gjort och det är för alla sportfiskare som vi gör den.

De positiva siffrorna visar att papperstidningar fortfarande har en viktig plats bredvid dagens överflöd av digitala medier, bara man erbjuder ett välskrivet och intressant innehåll. Fiskejournalen tackar alla trogna och nya läsare samt duktiga frilansare som varit med och vänt kurvan.

Undersökningen, Orvesto Konsument 2019 genomfördes under perioden 1 januari till 31 december 2019 och totalt deltog 39 959 personer i mätningen.

Publicerad: 19 March 2020
Av: Mathias Arnham