Just nu:
Annons

Nyheter

9 år sedan Sverige Morgan Fihn
Ljusnan PikeRace avgjord

På de tre första platserna kom: 1. Team PikeTanic 534cm 2. Team Bäckänge 505cm 3. Testfiskarna 455cm.

Den sista deltävlingen av Ljusnan PikeRace 2011 avgjordes under helgen som gick. Platsen var sjön Varpen och vinnande lag blev Team Pike Tanic med totalt 534 centimeter gädda.
Tollingcupen Ljusnan Pike Race består av tre deltävlingar i olika sjöar. Samtliga belägna i Ljusnans vattensystem. Lagen lägger samman längden på sina tre längsta gäddor under de två bästa tävlingsdagarna. Totalsegrare i årets upplaga var Team Pike Tanic med 534 centimeter. De hade en lyckosam sista dag och avancerade från 14:e plats. På en hedrande andraplats kom Team Bäckänge med 505 centimeter.
Tävlingen är populär och arrangören meddelar att planerna för 2012 års upplaga är sjösatta.
För komplett resultatlista och mer information, klicka här.
Morgan Fihn

Relaterad nyhet från din region
11 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta