Löfte inför nästa Sportfiskemässa: Mer trolling

Mässgeneralen Agneta Brunell berättar om situationen kring coronaviruset. Foto: Mathias Arnham

Sportfiskemässan i Jönköping blev en succé när det gäller antalet besökare. Hela 15 140 är faktiskt nytt rekord för mässan på Elmia. Frågan är då vad som kan bli ännu bättre till nästa års mässa i Stockholm?

Frågan går till mässgeneralen Agneta Brunell, som fortfarande håller på att bromsa in efter de händelserika och lyckade dagarna i Jönköping.

Hur vill du summera mässan rent publikmässigt?

– Mycket roligt med publikrekord på Elmia – det kändes inte för trångt – fina luftiga hallar – även på lördagen, säger Agneta till Fiskejournalen.

Ser du några nya trender, alltså något som folk efterfrågar mer?

– Det som var intressant i år är stora klädföretag som nu börjar satsa hårt på Sportfiskare med egna kollektioner.

Ser du redan nu något som ni ska satsa mer på nästa år?

– Trolling nästa gång vi är på Elmia, då efterfrågan är stor där.

Hur lyckades ni med konceptet att locka fler unga på söndagen med gratis fiskeutrustning?

– Många barnfamiljer köade på söndagsmorgonen och det blev fler barn är tidigare, men tyvärr lockade vi inte fler besökare totalt på söndagen.

Vad är det krångligaste att få till på mässan?

– Att få dit press, tv/dagstidningar som ger oss ”gratis” publicitet – konstigt att de är så ointresserade när intresset är så stort för Sportfisket i hela landet. De som faktiskt kommer är grymt imponerade av mässan, säger Agneta Brunell som redan bokat in 20–22 mars nästa år då Sportfiskemässan arrangeras på Stockholmsmässan.

Missa inte bilderna från Sportfiskemässan:

BILDSPECIAL: Häng med på sportfiskemässa

Publicerad: 5 april 2019
Av: Anders Lundin