Visste ni att dessa män inte bara är superstars inom sporfisket? De är rockstjärnor också. " /> Rock ´n´Reel på Fiskekryssningen | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

5 år sedan Sverige Maria Ålander
Rock ´n´Reel på Fiskekryssningen

Visste ni att dessa män inte bara är superstars inom sporfisket? De är rockstjärnor också.
Nicka Hellenberg är storfiskregistrator hos Sportfiskarna och fiskejournalist. Han är också en sjuhelsikes trummis med hemvist i det rosade bandet Jono. Christer Nilsson och Håkan Fransson jobbar för ABU-Garcia dagtid, men på kvällarna åker gitarrerna och mikrofonen fram. Tillsammans bildar de fiskebandet Rock ´n´ Reel.

Tanken är att det ska rycka i benen på även den mest odansante sportfiskare.

På årets Fiskekryssningen kommer det att svänga rejält när fiskebandet Rock ´n´Reel släpper lös på Starlight under fredagkvällen. Tanken är att det ska rycka i benen på även den mest odansante sportfiskare.
Missa inte detta och alla andra roliga saker som händer på Fiskekryssningen. Boka direkt hos Tallinksilja på 08-666 33 33 eller läs mer på Fiskekryssningen.se (Från 650 Kr) Tänk på att vissa workshops och föreläsningar snabbt blir fulla, så dröj inte.

 

Relaterad nyhet från din region
8 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta