Stor affär i redskapsbranschen

BIOS går samman med Nordic Outdoor/Sølvkroken och blir därmed en av de största aktörerna inom den skandinaviska sportfiskemarknaden.
Nordic Outdoor och Sølvkroken, som nyligen köpte Mustads norska distribution, har varit ledande i Norge i över 80 år. BIOS har under de senaste decennierna etablerat sig om en av de stora aktörerna på den svenska sidan.
”Starka varumärken i kombination med professionell distribution, säljkompetens och marknadskännedom kommer att vara viktiga stöttepelare i den nya organisation som tillsammans med våra kunder ska hjälpa oss att nå våra mål”, säger Per Westerlund i BIOS och Tom Rune Gjetmundsen i Nordic Outdoor i ett gemensamt pressmeddelande.
”Vi kommer nu att arbeta tätt tillsammans mellan företagen och kommer att uppdatera våra kunder med information och vägledning i takt med utvecklingen” säger Per Westerlund och Tom Rune Gjetmundsen.
Svenne Andersson

Företagen Nordic Outdoor/Sølvkroken och BIOS blir en stark spelare på den nordiska marknaden.
Företagen Nordic Outdoor/Sølvkroken och BIOS blir en stark spelare på den nordiska marknaden.

Publicerad: 25 mars 2010
Av: Fiskejournalen