Lokalkännedom var nyckeln till framgång i Kållandsöträffen. (Foto: Morgan Fihn) Lokalkännedom var nyckeln till framgång i Kållandsöträffen. (Foto: Morgan Fihn)[/caption] " /> Team Storm vann blåsig Kållandsöträff | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

6 år sedan Sverige Morgan Fihn
Team Storm vann blåsig Kållandsöträff
Lokalkännedom var nyckeln till framgång i Kållandsöträffen. (Foto: Morgan Fihn)

Lokalkännedom var nyckeln till framgång i Kållandsöträffen. (Foto: Morgan Fihn)

Kållandsöträffen i trolling avgjordes gångna helgen och det blev Team Storm som tog hem segern.
– Jättekul, det hade vi verkligen inte väntat oss, sa en glad Sören Storm till Lidköpingsextra.se direkt efter prisutdelningen.
På förhand var det många som oroade sig för vädret, men när väl startskottet gick var det aldrig någon fara, även om söndagen bjöd på en del vind. Vänern bjöd däremot på trögt fiske och de som lyckades bäst var ”hemmafiskare” med lokalkännedom.
När röken skingrat sig stod Team Storm, bestående av Sören Storm från Lyrestad, Kristian Karlsson från Österäng och Niklas Larsson från Gullspång.
Här hittar du resultatlistan.

Relaterad nyhet från din region
16 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta