11-årige Joakim Hausel (th) från Ludvika vann en fiskedag med Johan Broman. 11-årige Joakim Hausel (th) från Ludvika vann en fiskedag med Johan Broman.[/caption] " /> Vann fisketur med Johan Broman | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

7 år sedan Sverige Morgan Fihn
Vann fisketur med Johan Broman
11-årige Joakim Hausel (th) från Ludvika vann en fiskedag med Johan Broman.

11-årige Joakim Hausel (th) från Ludvika vann en fiskedag med Johan Broman.

Älvräddarna: På Sportfiskemässan hade Älvräddarna en fiskdamm med flera fina vinster. Högsta vinsten var en heldag för hela familjen med fiskeguiden Johan Broman och hans båt i Stockholms skärgård.
Tävlingen gick ut på att pricka en plastanka bland 40st plastfiskar. Totalt lyckades 5 personer med detta så lottning fick avgöra. Den som lyckades med konststycket och vann lottningen är 11-årige Joakim Hausel från Ludvika.
Igår fick Älvräddarna nöjet att meddela Joakim. Joakims pappa berättar att Joakim dansade indiandans av glädje när han fick veta att han vunnit. Joakim är en kille som älskar fiske och gärna släpper tillbaks fisken också. Vi hoppas att Joakim får en fantastisk fiskedag med hela familjen.

Älvräddarna vill också passa på att tacka de sponsorer som bidrog med vinsterna till fiskdammen. Dvs Johan Broman, Normark, Fiskejournalen, Fladen Fishing, Sameo, Flugor.se, Fly Company och Flugfiske i Norden.
Här hittar du mer information om fiskeguiden Johan Broman: http://www.johan-broman.se/blogg/

Relaterad nyhet från din region
6 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta