Betesbyggandet bara växer. I communityt Svenska Betesbyggare har Michael Aho och hans team samlat över 6000 entusiastiska medlemmar. Här hjälper medlemmarna varandra att utvecklas och sammanhållningen kan liknas vid en stor familj. " /> Aho samlar sportfiskare | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

4 år sedan Sverige Maria Ålander
Michael Aho gillar tanken på att sportfiskare möts både digitalt och i verkligheten. Dessutom gillar han att fiska och lägger mycket tid på predatorfisket.
Aho samlar sportfiskare

Betesbyggandet bara växer. I communityt Svenska Betesbyggare har Michael Aho och hans team samlat över 6000 entusiastiska medlemmar. Här hjälper medlemmarna varandra att utvecklas och sammanhållningen kan liknas vid en stor familj.
På lördag tar Michael Aho communityt ombord på Fiskekryssningen för att bjuda på glädje runt betesbygge med workshops och utställare på kryssningen. Man delar med sig av sin kunskap och alla kan ställa frågor. Allt för att fler kan upptäcka glädjen av att fånga fisk på sina egna beten och utveckla sitt fiskeintresse.  Det blir workshops i tafsar och riggar, spinnerbaits, mjukbeten, hårdbeten, foliering och spöreparationer. Det blir även visning och möjlighet att köpa olika typer av exklusiva handgjorda beten för olika arter.

För att kunna utveckla en bransch idag, är det viktigt att ta de digitala mötesplatserna på allvar.

 Michael Aho brinner för community-tanken, där man använder lösa sammanslutningar på nätet som utgångspunkt för aktiviteter och utveckling. Michael Aho är även arrangör av det pågående on-line eventet Bait Build med Ola Rasmusson, där unga betesbyggare får en egen arena.
Michael skapar gärna alla typer av event runt fiske, både på nätet och genom konkreta händelser som till exempel streetfisketävlingar.

– Min dröm är att kunna jobba med att föra in mer moderna eventprocesser i sportfiskebranschen. För att kunna utveckla en bransch idag, är det viktigt att ta de digitala mötesplatserna på allvar. Jag tror att sportfisket har mycket att tjäna på att vara öppna mot de nya sätten att samla människor. Kommunikationen utvecklats och vi har inte alltid tagit vara på digitaliseringens nya möjligheter, säger Michael.
Kolla in Michaels på facebook  och Instagram.
Ett dygn kvar att boka Fiskekryssningen! Ring 08-4524010

Ju fler människor som mötes, desto mer kommer sportfisket att växa och utvecklas, menar Michael Aho. Här har han samlat cityfiskare.

Ju fler människor som mötes, desto mer kommer sportfisket att växa och utvecklas, menar Michael Aho. Här har han samlat cityfiskare.

Relaterad nyhet från din region
3 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta