Båtmässan lockar med sportfisketema och föreläsningar. Båtmässan lockar med sportfisketema och föreläsningar.[/caption] " /> Båtmässan 2014 – kryddad med sportfiske | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

7 år sedan Sverige Morgan Fihn
Båtmässan 2014 – kryddad med sportfiske
Båtmässan lockar med sportfisketema och föreläsningar.

Båtmässan lockar med sportfisketema och föreläsningar.

Nu är det inte långt kvar tills att Båtmässan i Göteborg drar igång. Lördagen den 1/2 börjar mässan som pågår fram till söndagen den 9/2. Extra roligt är det att i år kommer det finnas extra mycket för sportfiskaren att uppleva och titta på.
I D-hallen återfinns utställarna som säljer sportfiskeprylar. Totalt blir det över 200 kvadratmeter med sportfiskeförsäljning från kända återförsäljare såsom Stjärnås, Fladen, FishOnNet med flera. Dessutom är det flera av båtutställarna som kommer medverka med båtar avsedda för sportfiske. Bland annat blir det världspremiärer för båtar från Micore, Finnmaster och Arronet – som alla lämpar sig väl för fiske. Dessutom kan du hitta sportfiskebåtar från Tracker, Linder och Yamarin.

Sportfiskedag
Söndag den 2/2 är det den stora Sportfiskedagen på Båtmässan. Då kan du träffa oss från Fiskejournalen vid scenen. Här är även platsen för spännande och inspirerande föredrag från Gunnar Westrin, Martin Falklind, PO Johannesson och Markus Lundgren. En temadag för alla oss som älskar sportfiske helt enkelt!

Är du i god tid får du dessutom en tremånaders prenumeration av Fiskejournalen, detta till de 300 första som beger sig till Fiskejournalen bord vid scenen!
Här hittar du mer information.

Relaterad nyhet från din region
13 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta