Nya Fiskejournalen – störst i Sverige inom fiske sedan 1974 

Nu lanseras ”nya” Fiskejournalen. På vår sajt fiskejournalen.se ser det därför lite annorlunda ut och nu har allt samlats under samma tak – nyheter, webbutik och fisketidning. 

Vi kan försäkra dig om att det skrivna ordet fortfarande väger tungt för oss. Vårt ursprung glömmer vi inte. Samtidigt behöver vi emellertid anpassa oss efter hur omvärlden och efterfrågan ser ut, och därför har vi anpassat sajten en aning så att du som fisketokig lättare kan botanisera bland intressanta nyheter och spännande prylar.

Tidningen kommer att leva kvar i samma form och det är för er läsare vi gör den. Våra redaktionella texter i papperstidningen och de dagsaktuella nyheterna på vår webbplats kommer fortfarande att vara oberoende, engagerande, lärorika och förhoppningsvis göra din fiskefeber ännu värre.

Fredrik Stjärnqvist.
Fredrik Stjärnqvist.

En annan spännande nyhet är att vi startat en kundklubb och community för alla fiskeintresserade – från nybörjare till proffs. Detta hittar du under namnet Team Fiskejournalen i den tryckta tidningen, här på sajten och i våra social medier. Här kommer vi bl.a. tipsa om nya heta prylar, skriva om fiskemetoder och tekniker, producera fiskefilmer, anordna tävlingar och erbjuda fina rabatter i vår webbutik. Redaktör för Team Fiskejournalen är nyrekryterade Fredrik Stjärnqvist. Han säger så här om satsningen:

– Den nya sajten är helt unik, vad jag vet så är vi helt ensamma om detta koncept. Här finns ju allt samlat på ett ställe och därmed skapas stora möjligheter – både för webbutiken och våra läsare. Nu är ju inte allt färdigt men framöver ska våra läsare och kunder kunna inspireras av spännande fiskeberättelser och lära sig olika tekniker, genom att läsa artiklar och titta på våra filmer. Som grädde på moset får man också Sveriges bästa nyhetsrapportering inom sportfiske. Det kan ju inte bli bättre!

Tobias Halvarsson.
Tobias Halvarsson.

En annan förstärkning inom Fiskejournalen är Tobias Halvarsson, som nu går in i uppdraget att hitta nya affärer med huvudinriktning annonskoncept, vare sig det handlar om print, rörligt eller digitalt.

– Jag själv är en inbiten fiskare och sedan barnsben prenumerant av tidningen, så att få vara med och utforma nya Fiskejournalen känns otroligt inspirerande.

En stor del av hans tid kommer att bestå av att öka kännedomen om Fiskejournalen.

– Fiskejournalen är idag så mycket mer än magasinet, numera är vi ett fullfjädrat mediahus och har en av Sveriges största megafoner inom fiske. Arbetsdagarna är fyllda med alltifrån att vara med och ta fram nya annonsprodukter, rörlig produktion till att föra kontakt med nya leverantörer som kan bidra med bra och kvalitativa produkter till våra kunder, säger Tobias Halvarsson.

De kommersiella och icke oberoende inslagen som dyker upp i våra tidningar och flöden, kommer fortsätta att vara ordentligt märkta för att du som läsare ska kunna särskilja det kommersiella från det redaktionella.

Vi på Fiskejournalen älskar sportfiske, vill inget hellre än skapa fiskeglädje och kommer även fortsättningsvis jobba hårt för ditt förtroende. Både hos dig som läsare av tidningen och läsare av webbnyheterna samt hos dig som kund i vår webbutik.
Oscar Fredriksson, VD

Publicerad: 11 May 2021
Av: Fiskejournalen