Markoolios abborrar gillar den finska flaggan bäst.[/caption] " /> Markoolio laddar på Fiskekryssningen | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

6 år sedan Sverige Mathias Arnham
Markoolio laddar på Fiskekryssningen
Markoolios abborrar gillar den finska flaggan bäst.

Markoolios abborrar gillar den finska flaggan bäst.

Marko Lehtosalo alias Markoolio har blivit grymt fiskebiten. Nu satsar han på marlinfiske, men ska först ladda upp på Fiskekryssningen 7-8 november.
Marko Lehtosalo har den senaste tiden blivit allt mer fiskeintresserad. Förra året var han ute på ett gäddfiske som filmades för Kanal Gratis. Det blev en stor gädda och en stark upplevelse för Markoolio som drabbades av en präktig fiskefrossa. Därmed var han fast i fisketräsket.
I början av sommaren drog han och Fiskejournalens chefredaktör Martin Falklind till Abborrträsk där Marko inledde sin flugfiskekarriär med några rejäla rödingar samt tog en abborre på över kilot. Marko, som enligt Martin Falklinds rapporter lär sig mycket snabbt, har fortsatt fiska och slå personbästa hela sommaren.
Nu har han siktet inställt på marlin, men för att ladda inför detta kommer han först att delta i Fiskekryssningen i november. Hans plan är att på kryssningen snacka med andra fiskare för att få lite tips och råd inför sin marlinresa till Mexiko.
Kanske har du lite tips till Markoolio eller kanske bara vill snacka fiske med honom? Han kommer att finnas i minglet ombord.

Fiskekryssningen.se
Schema
BOKA HÄR eller ring 08-666 33 33

Relaterad nyhet från din region
6 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta