" /> Mustaschkniv ger storbelopp till cancerforskning | Fiskejournalen
Just nu:
Annons

Nyheter

4 år sedan Sverige Hans Hällman
Försäljningen av varje kniv gav 5 kr till Prostatacancerförbundet. Foto: Morakniv
Mustaschkniv ger storbelopp till cancerforskning

Moraknivarna med blå mustasch på slidan är nu slutsålda. Produkten framtogs för att stötta forskning om prostatacancer och blev en succé. Kampanjen ger Prostatacancerförbundet 80 000 kronor.

De 16 000 knivarna var en del av Mustaschkampen 2016 och såldes snabbare än beräknat. Marknadsavdelningen på Morakniv konstaterar att de sannolikt kunnat ha sålt dubbelt så många. Framgången ger blodad tand och nästa år blir stödet till cancerforskningen ännu större. – När människor är villiga att sluta upp kring en god sak är det bara för oss att lägga i en högre växel för att göra vad vi kan för ett gott ändamål”, säger Pia Frick-Larsson, Sales Director Skandinavien.

Läs mer om Moraknivs insamling här.

Hans Hällman

Relaterad nyhet från din region
2 timmar sedan Sverige Anders Lundin
SportfiskeSverige Online 2021 ska innehålla både livefiske och digital shopping om den blir av.
Freewater kastar loss mot digital sportfiskemässa

Sportfiskemässan blev som bekant inställd med anledning av pandemin – men nu planeras det i stället en digital variant i annan regi. Det är Freewater Pictures som hoppas ro i land en satsning samma datum 19–21 mars, under namnet SportfiskeSverige Online 2021.

Det är Oskar Stenberg och det övriga gänget i Freewater Pictures som vill samla branschen i digital form, nu när den fysiska mässan inte blir av. Sista spiken är inte inslagen ännu, men förhoppningsvis kan de ge grönt ljus inom kort.
– Vi har arrangerat ett flertal digitala mässor som blivit lyckade, och vi har ett koncept som vi tror kommer fungera i större skala också, berättar Oskar för Fiskejournalen.

De hoppas på ett 50-tal utställare och 30 betesbyggare, och själva basen för sändningen kommer att vara vid en marina där det finns öppet vatten, med livefiske och demonstrationer av både båtar och utrustning. Det kommer att ske under så säkra former som möjligt, och det är därmed inte öppet för allmänheten att komma just dit.
– Vi måste ha höga mål, men vi har testat oss fram med flera olika databaser och system som vi vet fungerar. Det mässor vi haft hittills har gett väldigt bra försäljning för utställarna.

Just nu raggar Freewater Pictures fler utställare och intressenter, och förhoppningen är att även Sportfiskemässan ska haka på så småningom.
–  Jag tror faktiskt att de fysiska mässorna kommer ett ha en parallell digital variant i framtiden. Det är på tiden att sportfisket digitaliseras, och jag hoppas folk känner att vi gör en bra sak för branschen, hälsar Oskar Stenberg.

Du kanske även gillar detta